Doa Apabila Terdapat Angin kuat dan Hebat Lafaz Jawi & Rumi

Serial Doa – Pada masa lalu, mungkin kita hanya tahu istilah taufan, tetapi sekarang ramai orang telah mengetahui istilah angin berbahaya, seperti tornado, twisters, siklon, ribut, tornado dan sebagainya.

Selalunya terdapat bencana angin secara tiba-tiba. Bencana angin ini datang sebelum dan selepas hujan, atau ia boleh datang tanpa sebarang tanda-tanda awal. Inilah yang menyebabkan banyak mangsa harta benda dan nyawa.

Allah tidak pernah berbuat apa-apa kepada hamba-hamba-Nya. Dalam setiap kehendak dan perbuatannya, selalu ada rahmat, kebijaksanaan, dan kebijaksanaan. Malah, rahmat dan rahmat Tuhan sentiasa mendahului kemurkaan-Nya.

Seperti yang Tuhan katakan:

“Sesungguhnya Rahmat-Ku mendahului kemurkaan-Ku.” Bukhari).

Mari kita bahas dan renungkan berapa banyak Allah mengirimkan angin rahmat – Nya agar kita menggunakan, menggunakan, dan merasakannya.

Bacaan Doa Apabila Angin Kuat

Allah menggerakkan angin sehingga awan bergerak dan menyebabkan hujan yang mendatangkan belas kasihan.

Apabila kita melihat dan merasakan angin bertiup kuat, marilah kita berdoa apabila angin kencang diajar oleh Nabi Muhammad.

Bacaan Doa Apabila Angin Kuat Lafaz Jawi

ุงู„ู„ูŽู‘ู‡ูู…ูŽู‘ ุฅูู†ูู‘ูŠ ุฃูŽุณู’ุฃูŽู„ููƒูŽ ุฎูŽูŠู’ุฑูŽู‡ูŽุง ูˆูŽุฎูŽูŠู’ุฑูŽ ู…ูŽุง ูููŠู‡ูŽุง ูˆูŽุฎูŽูŠู’ุฑูŽ ู…ูŽุง ุฃูุฑู’ุณูู„ูŽุชู’ ุจูู‡ู ูˆูŽุฃูŽุนููˆุฐู ุจููƒูŽ ู…ูู†ู’ ุดูŽุฑูู‘ู‡ูŽุง ูˆูŽุดูŽุฑูู‘ ู…ูŽุง ูููŠู‡ูŽุง ูˆูŽุดูŽุฑูู‘ ู…ูŽุง ุฃูุฑู’ุณูู„ูŽุชู’ ุจูู‡ู

Bacaan Doa Apabila Angin Kuat Lafaz Rumi

โ€œAllahumma Inna As-Aluka Khoirohaa Wa Khoiro Maa Fiihaa Wa Khoiro Maa Arsilat Bihi Wa Aโ€™uudzu Bika Min Syarrohaa Wa Syarromaa Fiihaa Wa Syarromaa Ursilat Bihiโ€.

Makna Doa Apabila Angin Kuat

“Oh Tuhan! Sesungguhnya aku meminta kepadamu untuk kebaikan angin ini, kebaikan yang ada di dalamnya dan kebaikan angin yang dihembus. Dan aku berlindung kepadamu dari kejahatan angin ini, apa kejahatan di dalamnya, dan kejahatan tujuan angin bernafas.” (HR. Tirmidhi dan Nasa’i).

Makna Doa Apabila Angin Kuat

1. Meminta Kebaikan Angin

Doa apabila angin kuat bermakna kita meminta kebaikan angin. Kami meminta kebaikan yang ada di dalamnya, dan meminta kebaikan angin yang dihembus.

Kebaikan angin bermaksud meniup lembut. Kebaikan di dalamnya bermaksud angin yang membawa kesejukan, kesegaran, dan keselesaan.

Dan, kebaikan angin yang dihembuskan bermakna faedahnya yang membawa manfaat kepada kehidupan kita.


BACAJUGA:


2. Sila Lindungi dari Kejahatan Angin

Setelah meminta kebaikan angin, kita meminta perlindungan dari kejahatannya, kejahatan yang ada di dalamnya, dan kejahatan angin dihembus.

Keburukan angin bermaksud pukulan yang kuat dan ganas. Kejahatan di dalamnya berarti kejahatannya yang mendatangkan kesusahan, penderitaan, dan kepanikan.

Keburukan angin yang dihembuskan bermaksud kemalangan yang membawa bencana, malapetaka dan malapetaka kepada kehidupan. Semoga angin yang datang tidak membuat hidup jatuh dari itu.

Oleh itu, tinjauan doa terdapat angin kencang yang diajar oleh Nabi. Kita hendaknya selalu bersyukur atas berkat – berkat yang Allah berikan dan berikan. Termasuk bersyukur atas angin untuk kehidupan manusia.

Leave a Comment